*
 
כניסה

 כל הכבוד!!!

 נוכחות ההורים בטקס

 לחיצת יד של המפקחים

 

    

חלוקת תעודות לתלמידים מצטיינים בערבית ובעולם הערבים והאסלאם - תשע"ב

 

מדי שנה מוענקות תעודות הצטיינות ללומדי השפה הערבית כמקצוע מוגבר בכנס ארצי של מפקחי ומורי הערבית. הטקס הוא לזכרה של צילה ניב ושני ילדיה, גילעד וליאור ז"ל, והוא כולל דברי תודה והערכה לתלמידים המצטיינים ומאפשר לתלמידים לשאת גם הם דברי תודה והערכה.

השנה זכה בתואר מכובד זה ניב בן-הרוש, תלמיד כיתה יב' בבית הספר הרב תחומי "שחקים". הטקס נערך ברמת רחל שבירושלים. מפמ"ר ערבית, הגב' סיגלית שושן, העניקה לו את הפרס וניב נשא דברי תודה.

 
      

 תעודת הערכה

 הזמנה לטקס

 

דברי התודה שנשא ניב בטקס:

כבוד המפמ"ר היוצא ד"ר שלמה אלון, המפמ"ר הנוכחית סיגלית שושן,  מפקחי המחוזות מורים ואורחים יקרים,

ברצוני להודות במעמד זה למשרד החינוך בכלל ולמפמרים לערבית בפרט, על היוזמה להעניק תעודות הצטיינות לתלמידי הערבית. אין ספק כי מהלך זה מעודד את המשך לימודי הערבית .

בנוסף ברצוני להודות למנהלי שני בתי הספר הרב תחומי נהריה, מר אבי מנשס ו מר יגאל גושן, שאפשרו את המשך לימודי הערבית בבית ספרנו על העידוד והתמיכה שהם מפגינים בכל הקשור להוראת הערבית. 

כמו כן ברצוני להודות למורתי לערבית, הדסה טלי , אשר בלעדיה לא הייתי מגיע למעמד זה.

ההתמדה והרצון שלה שהתלמידים יצליחו הם הגורמים לכך שהגעתי להצלחה במקצוע .

הבחירה שלי ללמוד ערבית כמקצוע מוגבר לצד לימודי המחשב והפיזיקה נובעת מהרצון לשלב בין ההומני לריאלי. מלבד זאת אני רואה חשיבות לאומית בלימוד השפה הערבית מבחינות שונות. ולבסוף אני גאה לומר כי אני נהנה ללמוד שפה זו.

אומנם בחירה של שלושה מקצועות מוגברים כרוכה במאמץ רב ובהשקעה לא קלה אבל למרות הכל אני שמח על הבחירה שעשיתי ומעמד זה, היום, מחזק את תחושותי אלה.

תודה רבה.

 

شُكْرًا جزيلا

وَكُل عَام وَأَنْتُمْ بِخَيْر

 

דברים על ניב מפי הדסה טלי, המורה לערבית:

כבוד המפמ"ר היוצא ד"ר שלמה אלון, המפמ"ר הנוכחית סיגלית שושן,  מפקחי המחוזות, עמיתי  המורים, משפחת ניב היקרה, אורחים יקרים,

אני גאה ונרגשת ליטול חלק במעמד מכובד זה בזכותו של תלמידי היקר, ניב בן הרוש.

ניב מייצג קבוצת תלמידים מצטיינים שמבינים את חשיבות לימודי השפה הערבית ובוחרים בה לצד מקצועות מוגברים נוספים מתחומי הטכנולוגיה והמדעים. ההתמקדות הבו זמנית שלו בשני המישורים היא נכונה, בעיני,  והיא דוגמא ומופת לַתלמידים ולמעצבי החינוך בארץ. הייתי שמחה אם מלומדינו הנכבדים באוניברסיטאות ובטכניון, המשפיעים על מקבלי ההחלטות במשרד החינוך, היו מודעים לכך והיו מבאים זאת בחשבון בסוגיית הבונוסים.

ניב הוא מודל לחיקוי – תלמיד אינטליגנטי, חדור מוטיבציה וערכי מוסר, חרוץ, מאורגן, יסודי ודבק במטרה לאורך כל הדרך. הפתגם أطلب العلم ولو في الصين (חפש ידע אפילו אם עליך להגיע לסין) הוא המוטו שלו והכלל لا تُئَجِّلْ عَمَل اليوم إِلى الغد (אל תדחה למחר את מה שאתה יכול לעשות היום) משמש נר לרגליו. לא רק שאינו שש לדחות או לבטל מבחן אלא מעודד לקיימם בזמן כדי להתפנות לשלב הבא. כי ניב מכיר בעל פה את כל תוכנית הלימודים ומודע לה. הוא נוהג להזכיר לי מה עדיין לא לימדתי או מה יש לחזור ולשנן.

יותר מכל מאפיינים את ניב הענווה ונועם ההליכות. אין מילים לתאר מידה זו לגביו. די לציין כי הדבר הראשון ששאל כאשר נודע לו על בחירתו כמצטיין במתמטיקה או בערבית היה "למה אני ולא פלוני". גם כרגע היה מעדיף להישאר בבית וללמוד פרק נוסף במקצוע זה או אחר מאשר לשמוע בשבחו.

בקיצור, תלמיד מזן נדיר. מקסים בכל המובנים! ראוי לתעודת הצטיינות על הישגיו וכאות הערכה לתרומתו לשיפור מעמד הערבית בבית הספר ועל האווירה הנעימה והתומכת בקרב קבוצת לומדי הערבית.  

הרשו לי לסיים בציתות מפי אחד המנהיגים היותר משפיעים שהיו לנו בעבר :"אשרי המורה אשר תלמידיו נושאים את דגלו, מאמינים בחזונו ומגשימים את תורתו".

תודה רבה.

*
 
דף הבית צור קשר על בית הספר תקנון האתר מפת האתר