על האתר | תוכנית הלימוד | צור קשר
עמלנט משרד החינוך דף בית
דיוקן עצמי 
האמנות בעִתה- אחורה, קדימה ואתה
דיוקן עצמי

קהל היעד:
כיתות י'-יב'

מטרות הפעילות (מטרות תוכן, מטרות חשיבה, מטרות תקשוב):
·         הכרות מעמיקה עם כלי העבודה של Google Art.
·         התלמיד יכיר סגנונות וטכניקות שונות באמנות.
·         הכרות עם רעיון "הציטוט" כחלק מתהליך יצירה חזותית.
·         דיון בשימוש במקור השראה לעומת העתקה וגנבת זכויות יוצרים.
·         יצירת דיוקן עצמי תוך שימוש במקורות השראה מתוך שדה האמנות.

רציונל והנחיות כלליות:
פרויקט זה מתבסס על היכולת של Google Art לערוך חיתוכים וחיפושים שונים על פי נושא, טכניקה ועוד.
בהמשך לתהליך האיסוף והחקר של יצירות, התלמיד ייצור 5 דיוקנאות שונים של עצמו (למשל- בבית-ספר, במשפחה שלי, בתקופות שונות בחיי). תהליך החקר יוצג ליד התוצר החזותי.
יש לקיים שיעור מקדים המציג את כלי העבודה של Google Art.

מהלך העבודה:
א.      הצגת נושא התרגיל – דיוקן עצמי
ב.      התלמידים יחפשו דיוקנאות של אמנים מתקופות וזרמים שונים, ויבחרו חמישה מקורות ההשראה כבסיס רעיוני לעבודה האישית.
ג.       כל אחת מחמש היצירות צריכה להיות בטכניקה שונה ובחומרים שונים (למשל: רקמה, רישום, פסטל, צבע שמן, עיתונים, פסולת, פסיפס, פיסול
          וכיו"ב).
ד.      כל יצירה תלווה בנייר עמדה שיסביר את בחירת התלמיד, הרעיון, תהליך העבודה.
ה.     התלמיד יציג את מקור ההשראה לצד כל פורטרט.


מצגת לדוגמא
יש לפתוח את המצגת בדפדפן כרום

דף בית | פעילות מקוונת | יוצרים רב-תחומיים | ציר זמן | מאגר תמונות
על האתר | תוכנית הלימוד | צור קשר | פורום