על האתר | תוכנית הלימוד | צור קשר
עמלנט משרד החינוך דף בית


איטליה הנכונה לקרב, מרינו מריני Italy in Arms, Marino Marini
1933 מקום מקורי: התערוכה לרגל המהפכה הפשיסטית, רומא, איטליה

ליצירה

תבליט אבן זה, פרי יצירתו של מרינו מריני, היה מיועד לתערוכה לרגל עשר שנים למהפכה הפשיסטית באיטליה. בתבליט דמות אישה המייצגת את איטליה ותופסת את כל שטחו. לאישה גו רחב, והיא מתוארת בתנועה, בריצה. ידה הימנית מורמת מעל ראשה ומחזיקה בחרב. ראשה מסובב ימינה, כנגד כיוון התנועה של גופה, ופיה פתוח; היא כאילו קוראת לחיילים/לאיטלקים שהיא מובילה לקרב.

הפרופורציות והממדים של האישה יוצרים דמות בעלת עוצמה פיזית. איטליה לבושה בשמלה רחבה מרובת כפלים, המזכירה את בגדיהם של הרומאים הקדומים. גם החרב שהיא אוחזת אינה כלי נשק מודרני אלא אופיינית יותר לרומא העתיקה. השימוש באלגוריה אופייני גם הוא לאמנות הרומית.

תחום הביטוי של תבליט האבן מזכיר את תבליטי האבן שהיו כה נפוצים באימפריה הרומית, בייחוד אלו המעטרים שערי ניצחון שנועדו לפאר את הניצחונות הצבאיים של האימפריה. פנייה כזאת למקורות העבר האיטלקי המפואר אופיינית לזרם "נוביצ'נטו איטליאנו" שעודד מוסוליני, שהרי אחת ההצהרות המפתות של הפשיסטים הייתה קריאתם להחזיר לאיטליה, שבתחילת המאה העשרים הייתה מדינה מפגרת, את העוצמה ואת הזוהר של האימפריה הרומית.

התבליט המשדר לוחמנות מבטא את הלכי הרוח באיטליה סביב שנת 1933. מוסוליני טען כי "בעבור הפשיזם... רצון להתפשטות לאומית הוא ביטוי חיוני. ההפך מכך, כלומר ההשארות בבית - היא סימן לשפל. עמים שעולים לגדולה וקמים לתחייה הם לוחמים וכובשים. עמים שהולכים ונעלמים מוותרים על כל האתגרים...".

האידאולוגיות הלוחמניות באו לידי ביטוי כשנתיים לאחר יצירת התבליט, בשנת 1935, כשכבש הצבא האיטלקי את אתיופיה כדי להפכה למושבה איטלקית.

מקורות

Akiama, A. and others (1996), The Dictionary of the Art History, Grove, New York.
Affron, M. & Antliff, M., (ed.) (1997), Fascist Visions, Princeton University Press, Princeton.


כתבה: אלה טל
תוספות גולשים
דף בית | פעילות מקוונת | יוצרים רב-תחומיים | ציר זמן | מאגר תמונות
על האתר | תוכנית הלימוד | צור קשר | פורום