על האתר | תוכנית הלימוד | צור קשר
עמלנט משרד החינוך דף בית
המרכיבים החזותיים של הציור - צבע תיאורי מול צבע רגשי 

האמנות בעִתה- אחורה, קדימה ואתה
המרכיבים החזותיים של הציור – צבע תיאורי מול צבע רגשי-סוגסטיבי

קהל היעד:
כיתות י'-יב'

מטרות הפעילות ( מטרות תוכן, מטרות חשיבה, מטרות תקשוב):
·         הכרות מעמיקה עם כלי העבודה של Google Art.
·         התלמיד ילמד על תפקידו המרכזי של הצבע בהעברת המסרים ביצירה
·         התלמיד ייצור שתי עבודות על אותו נושא ואותו דימוי. האחת תבטא אותו באופן ריאליסטי והשנייה באופן רגשי באמצעות השימוש בצבעים.

רציונל והנחיות כלליות:
פרויקט זה מתבסס על היכולת של
Google Art לערוך חיתוכים וחיפושים שונים על פי נושא, טכניקה ועוד וכן על היכולת של הכלי להגדיל ולבודד דימויים מתוך יצירת אמנות.
המורה יכין מצגת בכלי Google Art המתמקדת בתפקידיו של הצבע ביצירה.  
כל תלמיד יחקור דימוי או רעיון הבא לידי ביטוי בצבעוניות מסוג שונה ויצור עבודה אישית המתבססת על המחקר.
יש לקיים שיעור מקדים המציג את כלי העבודה של Google Art.

מהלך העבודה:
א.      המורה יציג את הנושא באמצעות המצגת שהכין
ב.      כל תלמיד יכין מצגת באמצעות הכלים של Google Art בה יבחר דימוי או רעיון המבוטא בצבעוניות מסוג שונה.
ג.       כל תלמיד יצור יצירה תלת ממדית צבעונית המיישמת את הרעיונות שהסביר במצגת.
ד.      בתום שלב זה יוצגו העבודות במליאה עם הסבר של כל תלמיד.


מצגת לדוגמא
יש לפתוח את המצגת בדפדפן כרום
 

דף בית | פעילות מקוונת | יוצרים רב-תחומיים | ציר זמן | מאגר תמונות
על האתר | תוכנית הלימוד | צור קשר | פורום