על האתר | תוכנית הלימוד | צור קשר
עמלנט משרד החינוך דף בית

על האתר

המינהל למדע וטכנולוגיה במשרד החינוך בשיתוף מפ"ט עמל-עמלנט, שמחים להציג בפניכם את אתר "מפגשים מהסוג החזותי", אתר ייחודי העוסק באמנות החזותית המודרנית – מאמצע המאה ה – 19 ועד ימינו. האתר כולל מידע עדכני רב במלל ובתמונות ומיועד לתלמידים, סטודנטים, מורים וכל המתעניין באמנות חזותית והקשריה הבינתחומיים. באתר תוכלו למצוא מידע אודות אמנים ויוצרים, תנועות, תיאוריות, תופעות חברתיות והיסטוריות וכן לעמוד על נקודות המפגש וההשפעות ההדדיות בין תחומי האמנות, האדריכלות והעיצוב ובינם לבין תחומים נוספים. האתר כתוב בשפה נגישה לכל משתמש ומאפשר פעילות אינטראקטיבית.  

הדרכה והסבר למורה
מטרתו של האתר  "מפגשים מהסוג החזותי בעידן המודרני"  לשמש בסיס ידע ומחקר עבור תלמידי מגמת "אמנויות העיצוב"
של המנהל למדע ולטכנולוגיה במשרד החינוך.

באתר  ניתן לסייר ולמצוא מידע על פי התחומים הבאים:

  • 9 מאמרים העוסקים בהיבטים השונים של השפה החזותית בעידן המודרני
  • מאגר מידע  אודות יוצרים רב תחומיים
  • מאגר מידע אודות יצירות
  • מאגרי מידע היסטוריים, כלכליים, פילוסופיים ותרבותיים
  • מילון מונחים 
  • ציר זמן
  • מאגר תמונות

תכנים אלו מהווים בסיס ידע עבור מורי ותלמידי המגמה. מקורות המידע מהווים בסיס להוראת הבנת האמנות, יסודות העיצוב , תולדות האמנות,
תולדות העיצוב ותהליכי מחקר הקשורים לעבודה סדנאית בתחום האמנות או העיצוב.

המאמרים המתייחסים ליוצרים, זרמים או יצירות , עוסקים בתיאור  היצירה,  במניעים ליצירה , בסגנונות ובזרמים, ברקע ההיסטורי וברקע התאורטי.
מילון המושגים המפורט מאפשר הבניית שפה אחידה לכל תלמידי ומורי המגמה.
ציר הזמן מפלח את תכני האתר הן על פי סגנונות וזרמים והן על פי עשורים.

האתר מאפשר למורים ולתלמידים שימוש בשלוש רמות ידע:
1. הבנה – הכרות עם מושגי יסוד הרלוונטיים לתכניות הלימודים השונות (הבנת האמנות, תולדות האמנות, יסודות העיצוב ותולדות העיצוב).

2. איסוף מידע והרחבת הידע בתכניות הלימוד התיאורטיות והמעשיות של המגמה:
א. הבנת האמנות – ניתן למצוא באתר מידע על כל היצירות והיוצרים בתכנית
ב. אמנות מודרנית – ניתן למצוא באתר מידע על חלק מהיצירות והיוצרים. השאר נמצא בתהליך כתיבה.
ג. סדנאות – האתר מהווה בסיס לעבודת חקר בתהליך פיתוח הפרויקט האישי ובלימוד עצמי של מושגים, סגנונות וטכניקות.

3. הרחבת הידע של התלמידים והמורים – האתר כולל מאמרים העוסקים במערכת הקשרים בין העיצוב, האמנות, התעשייה, הפילוסופיה והתרבות.

הניווט באתר
סרגל ימני מציג את תוכן האתר.
הסרגל העליון מציג את תוכניות הלימוד השונות במגמת אמנויות העיצוב, פורום פתוח ואפשרות ליצירת קשר עם מנהל האתר דרך מייל. מנוע החיפוש מאפשר לקבל רשימת מאמרים בהם מופיעה המילה שהקלדתם.

 

תוכן האתר

פעילויות מקוונות – מגוון פעילויות עבור המורים והתלמידים העוסקות במפגשים בין תחומי אמנות, עיצוב, תקשורת, ועוד. הפעילויות כוללות קבצי וורד, הנחיות ותמונות.

מפגשים רב-תחומיים – מגוון מאמרים העוסקים במפגשים בין תחומי אמנות, אדריכלות ועיצוב ותחומים כלכליים, פוליטיים, היסטוריים וטכנולוגיים. המאמרים מחולקים לפי תשעה נושאי על המקיפים את תחומי היצירה השונים. תחת כל נושא תוכלו למצוא מאמרים קצרים בנושאים שונים הקשורים אליו.

  

יוצרים רב תחומיים – רשימת יוצרים מתוך מגוון האמנים והיוצרים המופיעים באתר שייחודם ביצירתם הרב-תחומית. בראשית הדף תוכלו לראות סדרת אייקונים המסמלים תחומי יצירה שונים (ציור, פיסול, אדריכלות, עיצוב, קולנוע ועוד). ליד שם של כל יוצר יופיעו האייקונים הרלוונטיים ליצירתו. הקלקה על כל אייקון תיצור רשימה של כל האמנים העוסקים בתחום זה. 

              

לקסיקונים – אנציקלופדיה מקוונת - רשימת נושאים עליהם תוכלו למצוא מאמרים שונים מסודרים על פי א-ב: יוצרים, יצירות, תנועות וזרמים, בתי ספר ומוסדות, תערוכות מפתח, אישים משפיעים, רקע היסטורי חברתי כללי, רקע תרבותי תיאורטי, מילון מונחים ומאגר תמונות. לחיצה בעכבר שמאלי על כל אחד מהנושאים תפתח רשימה של המאמרים השונים וסרגל ניווט על פי א-ב.

ציר הזמן – ציר הזמן הוא דרך קלה ומהירה לניווט בתקופות והזרמים השונים בהם מתמקד האתר. ציר הזמן מחולק על פי צבעים המייצגים תקופה של 50 שנים:
 1800 – 1850
 1850 – 1900
 1900 – 1950
 1950 – 2000


בלחיצת עכבר שמאלי על כל צבע יפתחו שמות תנועות וזרמי האמנות שהתקיימו בשנים אלו. לחיצה על שם התקופה תפתח מאגר תמונות המייצגות אותה.

 

מאגר תמונות  - גלריית תמונות המסודרות על פי א-ב של שם היצירה. מעל לתמונות מופיע סרגל א-ב, לניווט מהיר. כל תמונה מסומנת בצבע הרלוונטי לתקופתה וציר הזמן עם הצבעים מופיע לתזכורת בתחתית העמוד.

המאמרים
בכל מאמר יופיעו פרטי היוצר, דיוקנו, איקונים המייצגים את תחומי עיסוקו, תמונות מרכזיות ממאגר היצירות, לינקים למאמרים ואתרים נוספים ומילות מפתח המובילות למאמרים נוספים בנושא. בחלקו התחתון של הדף מופיעה שורת לחצנים המאפשרת הדפסה, הוספת העשרה, שליחה לחבר, כניסה לגלריה המלאה של היוצר ודיווח על לינקים שבורים.

הוסף העשרה למאמר  הוסף העשרה למאמר - לחיצה על אייקון זה תפתח תיבת טקסט המאפשרת הוספת הערות ומידע 
                                               על המאמרים והפריטים השונים.

 שלח לחבר שלח לחבר -  לחיצה על אייקון זה תפתח את תוכנת הדואר לשליחת האתר לחבר.

דיווח על לינק שבור  דווח על לינק שבור - מצאתם קישור שלא עולה או לא נפתח? תוכלו לדווח עליו למנהל האתר בלחיצה על אייקון זה.
                                          

 

תודות וקרדיטים

ייזום: דליה בן אליעזר

מפמ"ר מגמת אמנויות העיצוב: עינת קריצ'מן

ניהול הפרויקט: גילי אלון

אפיון: דליה בן אליעזר, ד"ר מלכה בן פשט,  גילי אלון,  רפאלה בלס, נועם טופלברג, מעצבים

ניהול האתר ועריכת תוכן: נועם טופלברג

יעוץ אקדמי: ד"ר מלכה בן פשט

עריכה לשונית: מיכל שקד

יעוץ מגדרי: ד"ר הדרה שפלן

כותבים: נועם טופלברג, מירי בק, אורלי דושי, קטי חומיצר, אלה טל (צ'רניאק),
             גליה כהן, מירי כתבן, פיטר מלץ, סיגל רונן, רות שחר, נתנאל שי.  

אורנית ארנון - מעצבת פנים, מעצבת גופי תאורה
 
אמי ספרד-מאיירת 
www.emisfard.com
 
אורית ניב -מעצבת אתרים, מעצבת אינטרקטיב
www.bli-bul.co.il

תכנות
:  חברת Go-net

 

צוות המפ"ט עשה כמיטב יכולתו לאתר את בעלי זכויות היוצרים של כל החומר שנלקח ממקורות חיצוניים, שנכלל באתר זה. פנינו בכתב לכל
הגופים והמחברים הנוגעים לדבר כדי להשיג את אישורם לשימוש בחומר. אנו מתנצלים מראש על כל השמטה או טעות. אם יובא הדבר לידיעתנו
נפעל לתקנו בהקדם.

The staff of the Pedagogical-Technological Center has made every effort to locate the copyright holders of the images that have been included in this site. Every attempt has been made to contact all relevant copyright holders in writing to obtain their permission to use the images. We apologize in advance for any error or omission. Should we be notified of such an error or omission we will act to correct it as soon as possible

 

 

 

 

 

 
דף בית | פעילות מקוונת | יוצרים רב-תחומיים | ציר זמן | מאגר תמונות
על האתר | תוכנית הלימוד | צור קשר | פורום